Този уебинар се проведе на 10 януари 2021 с д-р Силвия Паскалева

Гледай видеото на запис или прочети акцентите от него!

Как да премахнем без усилия, трайно и безвъзвратно покачените през празниците килограми?

Похапваме вкусно през празниците – къде повечко, къде не толкова. И резултатите не закъсняват – отразяват се на фигурата ни, на стомаха ни, на самочувствието ни.

Това води до усещане за тежест, дискомфорт и дори няколко покачени килограма.

Много от нас всяка нова година си казват, че искат да променят навиците си, да постигнат по-добро здраве и фигура, да коригират теглото си. Нека тази година направим нещо различно – без радикални диети и неизпълними обещания към нас самите. Отслабването не е наказание, а грижа за нас и за здравето ни! То може да бъде направено по здравословен, персонализиран и траен начин. За да помогнем в тази насока, решихме да проведем уебинар със свободен достъп с д-р Силвия Паскалева, дм.

Какво ще научиш от уебинара:

  • Как се свалят 30 килограма трайно, здравословно и без усилия?
  • Как да разгадаваме нашата генетична предразположеност?
  • Защо някои хора са по-податливи на определени вкусове, отколкото други?
  • За глутена и лактозата – как да разберем дали имаме непоносимост, и какво означава това?
  • Кои са стъпките, с които още днес можем да започнем, за да регулираме теглото си по-лесно?

Абонирай се за бюлетина ни, за да не изпускаш уебинари и новини!

Гледай уебинара тук, а синтезирана информация от видеото ще намериш отдолу.

1. Как се свалят 30 килограма трайно, здравословно и без усилия?

Доктор Паскалева сподели за реален случай, в който неин пациент е успял да промени теглото си от 132 килограма на 98. Мъжът е на 35 години, висок 178 сантиметра и за по-малко от шест месеца е успял да свали почти 30 килограма само мазнини.

Пациентът идва при нея, защото осъзнава, че теглото му е нездравословно и влошава качеството му на живот. Признава, че е опитвал почти всичко, което може – крайни диети, режими, съобразени с кръвните му изследвания и специално изготвени индивидуални менюта. 

„При това положение нямаше как да не проверя генната предразположеност на пациента и да не се съобразя с резултатите от генетичните тестове.”

Доктор Паскалева подчертава, че идеята е да се създаде стратегия и режим на хранене, който дългосрочно да реши проблемите с теглото.

Този случай е комплексен, защото мъжът се храни нормално, приема всичко, което обича, но след като излизат резултатите, се разбира, че не се храни правилно спрямо своите гени.

Впоследствие генетичните изследвания успяват да помогнат както на д-р Паскалева, така и на пациента, да разберат коя е най-подходящата диета за него. По този начин той успява да свали 34 килограма за четири месеца.

2. Как да разгадаваме нашата генна предразположеност?

Когато говорим за наднормено тегло, е важно да се запитаме доколко са виновни гените ни за него и доколко са виновни хранителните ни навици и начинът, по който тези гени се проявяват.

Всъщност гените ни могат да влияят на:

  • реакцията ни към различни храни и добавки;
  • метаболитните ни фактори;
  • тялото и теглото ни;
  • физическата ни активност;

Според д-р Паскалева не трябва да обвиняваме генната си предразположеност и да се примиряваме с нея, защото често начинът ни на поведение определя по какъв начин ще се изявят гените ни.

Има случаи, в които близнаци, поставени в различни условия, се развиват по коренно различен начин. 

3. Защо някои хора са по-податливи на определени вкусове, отколкото други?

Въпреки че вкусът е генетично определен, различни членове на едно и също семейство могат да имат напълно различни вкусови предпочитания. Това са предпочитания, които се формират още в много ранна детска възраст заедно с хранителните навици.

Няма как да избягаме от генетичната си предопределеност, но можем да потиснем нежеланите гени и да изявим тези, които са по-полезни за нашето здраве.

Доктор Паскалева споделя, че в практиката си е срещала много случаи, в които генът за възприемане на сладко е рецесивен, но въпреки това пациентите й казват, че не могат да приключат храненето си без сладко. Според нея това се дължи изцяло на хранителните им навици, а не на гените им.

Затова тя подчертава, че не трябва да обвиняваме само гените си, когато се борим с вредни навици и наднормено тегло. От друга страна, когато пациентите знаят какви са гените им, те знаят каква храна могат и трябва да приемат. Поради това постигат по-лесно целта си впоследствие.

4. За глутена и лактозата – как да разберем дали имаме непоносимост, и какво означава това?

Все повече зачестяват случаите на пациенти, които имат непоносимост към глутен или към лактоза. Възможно е тя да бъде изявена или неизявена.

Важно е да знаем дали имаме такава непоносимост, защото често тя е придружена с оплаквания и дискомфорт. Когато знаем, че имаме генетична предразположеност към лактозна и глутенова непоносимост, можем да подобрим начина си на живот и диетата си. 

5. Кои са стъпките, с които още днес можем да започнем, за да регулираме теглото си по-лесно?

  • Фаст (Fasting) или още Периодично гладуване – храните се в отрязък от 8 часа през деня, а през останалите 16 часа оставяте организмът ви да храносмила, пречиства и почива.;
  • Започване на деня с чаша топла вода с половин лимон сутрин на гладно;
  • Прием на достатъчно течности – между 30 и 33 мл на килограм. (50 кг = 1, 5 л.);
  • Достатъчно движение – правете м/у 10 000 и 20 000 крачки дневно и/или спортувайте активно три пъти седмично. В зависимост от крайната ви цел броят на крачките може да е по-голям.;
  • Намаляне на храната с ⅓ – изчислете дневния си калориен прием или намалете количеството храна в чинията си с ⅓ ;
  • Хранителен режим – важно е да бъде изградена определена стратегия, която да е строго индивидуална за вашето ежедневие, избягвайте „храненето от скука”;
  • Отчет на резултатите – тегло, обиколки на тялото, не се страхувайте от кантара – той не ви е враг; идеята на това действие е да имате ясно формулирани цели;
  • ДНК тест, който ще ви помогне да стъпите на научна основа, подкрепена с факти;
  • Консултация със специалист;

Отслабването и свалянето на излишните килограми е важна част от превенцията на заболявания и грижата за нашето здраве. Никога не е късно да рестартираме грижата за здравето си.

Ако искаш да подобриш своето здраве и тегло по уверен и информиран начин, съобразен с личния ти геном, единичният пакет Fit Passport е подходящо за теб решение. Благодарение на резултатите от него разбираш:

  • Какви нутриенти и добавки е препоръчително да приемаш и в какво количество;
  • По какъв начин биха ти повлияли различните диети;
  • Какъв е най-подходящият режим на хранене специфично за твоя организъм;
  • Какъв вид физически упражнения се отразяват най-добре на твоя организъм;
  • Имаш ли генетична предразположеност за определени заболявания и травми.
Научи повече за Fit Passport

Не знаеш кое изследване ще ти бъде от полза? Имаш конкретни проблеми, които искаш да разрешиш с негова помощ и не знаеш дали това е възможно? Запази час за индивидуална консултация с лекар-генетик онлайн, по телефона или на живо. Нашите специалисти ще ти помогнат да вземеш информирано решение в грижата за своето здраве.

Запази час за консултация
цитат от д-р Паскалева

Д-р Силвия Паскалева

Д-р Силвия Паскалева, ди е специалист с 30 години опит. Работи в области, свързани с физиотерапия, диагностика и лечение на социално значими заболявания в областта на ортопедията и травматологията, спортна медицина, диагностика и лечение на затлъстяването.

Тя има сертификат от Кaнaдския институт по диетология за Нутригеномика и генетично тестване с цел персонализирано хранене и изготвя персонализирани хранителни режими в случаите на наднормено тегло при деца и възрастни.

Използвайки опита си като лекар на Националния отбор по художествена гимнастика, д-р Паскалева провежда спортни консултации за професионални спортисти и любители.

Д-р Паскалева консултира на живо в Спортсклиник Еуровита в София, като провежда и дистанционни безплатни консултации за избор на генетично изследване.

Боряна Герасимова