Уебинарът се проведе на 28 октомври 2021 с д-р Силвия Паскалева

Гледай видеото на запис или прочети акцентите от него!

Какво правиш, за да поддържаш кожата си здрава и с добър вид? Ако не виждаш желаните резултати, дори при използване на качествена козметика и изпитани процедури, може би е добре да погледнеш… към чинията си. Промените в хранителния ти режим могат да се окажат ключът към ефективната грижа и да ти спестят много време, енергия и ресурси в търсене на „вълшебни“ кремове и терапии. 

От това какви микро и макронутриенти съдържа менюто ти до голяма степен зависи как протичат ключови процеси в тялото ти, повлияващи и начина, по който изглежда твоята кожа. Може би знаеш вече за ролята на цинка, витамини А, С и други, но в същото време вероятно има и много ключови детайли, които ти убягват, както и много митове, които се оказват грешни

Персонализираната диета, съобразена със специфичните нужди на твоя организъм, може да предотврати или да намали ефекта на проблеми, свързани с фотостареене, липса на еластичност, дехидратация, оксидативен стрес, възпаления и алергични реакции и много други.

Какво въздействие оказва храненето върху кожата ти и как може да оптимизираш храненето си, така че да извлечеш максимална полза от него за здравето и външния си вид, можеш да научиш от уебинара „Персонализирано хранене за здрава кожа“ с участието на д-р Силвия Паскалева. 

Какво ще научиш от уебинара:

  • Кога започва физиологичното стареене на кожата?
  • Как можем да забавим процесите на стареене на кожата?
  • От какви хранителни вещества се нуждае кожата, за да е здрава и как да си ги набавим?
  • Съществува ли „хранителен режим за млада кожа“?
  • Как се отразява приемът на протеините и захарите върху кожата ти?
  • Можем ли да ограничим негативните генетични предразположения, свързани със стареенето на кожата?

Абонирай се за бюлетина ни, за да не изпускаш уебинари и новини!

Гледай уебинара тук, а синтезирана информация от видеото ще намериш отдолу.

1. Кога започва физиологичното стареене на кожата?

Установено е, че процесите на стареене на кожата започват още след 25-годишна възраст. Вероятно е с времето тази възраст да се промени, защото все повече специалисти насочват вниманието ни към негативните ефекти от т.нар. дигитално стареене на кожата. Дори различните специализирани филтри не могат напълно да неутрализират процесите, свързани с деструктурирането на колагена и намаляването на хидратацията на кожата.

Д-р Силвия Паскалева препоръчва да започнем да мислим за нашата кожа и да се грижим за нея възможно най-рано, защото по този начин можем да забавим процесите на стареене. Един от най-добрите начини да направим това, е като обърнем внимание на хранителния си режим.

2. Как можем да забавим процесите на стареене на кожата?

Д-р Паскалева споделя повече за основните фактори, на които трябва да обърнем внимание, за да имаме здрава и красива кожа.

  • Приемът на достатъчно течности − обикновено необходимият ежедневен прием на течности е между 33 и 35 мл. на килограм телесна маса, но това количество варира в зависимост от физическата активност и сезоните.
  • Количеството на витамин А, C, D, E в организма − синтезът на тези витамини често е генно обусловен.
  • Витамин D отговаря за колагеновата синтеза и е от изключително значение както за имунната ни система, така и за вида на кожата.
  • Антиоксидантните витамини (А, C, E) помагат на кожата ни да изглежда по-сияйна и гладка и се борят с оксидативния стрес.
  • Околната среда − слънчевите лъчи, различните видове технологични устройства, замърсеният въздух и тютюневият дим обикновено оказват негативно влияние върху вида на кожата ни.
  • Генетично предразположение − загубата на еластичност на кожата зависи от нашите гени. Добре е да обърнем внимание каква структура на кожата имат нашите родители, за да се ориентираме по какъв начин ще протече стареенето и при нас.

3. От какви хранителни вещества се нуждае кожата, за да е здрава и как да си ги набавим?

Въпреки че витамините могат да се приемат и под формата на добавки, е препоръчително да се стремим да ги приемаме чрез храната, защото така организмът може да ги усвои по-лесно и по-пълноценно.

Важно е в менюто ни да присъстват сезонни плодове и зеленчуци, за да извлечем максимална полза от тях и нутриентите, които съдържат. Кожата се нуждае от активните съставки, които се откриват в характерните за сезона плодове и зеленчуци.

4. Съществува ли „хранителен режим за млада кожа“?

Хранителният режим за млада и здрава кожа, трябва да съдържа не само сезонни плодове и зеленчуци, но и други храни, богати на витамин A, C, D, E и на цинк, който отговаря за еластичността на кожата.

Д-р Паскалева обръща внимание на позитивното влияние, което оказват върху кожата богатите на колаген храни – това са желатиновите храни като костни бульони, черупчести мекотели, ракообразни, определени риби. Други ценни храни и течности, които повлияват положително на вида на кожата са:

  • зелен чай, който е силен антиоксидант;
  • вода;
  • различни растителни мазнини (зехтин, олио от гроздови семки и др.);
  • авокадо;
  • риба;
  • ленено семе;
  • домати ─ пресни през лятото и консервирани през зимата;
  • сезонни плодове;
  • зеленолистни и кръстоцветни зеленчуци;
  • червени и оранжеви плодове и зеленчуци (моркови, тиква, чушки, батати и др.);
  • канела, която стимулира производството на колаген;
  • джинджифил.

5. Как се отразява приемът на протеин и захар върху кожата?

Приемът на протеини може да повлияе много благоприятно вида на кожата, защото дори колагенът − основна градивна матрица на нашата кожа, също е вид белтък. Богатите на колаген храни помагат да възстановим еластичността и младежкото излъчване на кожата си.

Захарите са отговорни за гликацията на кожата. Техният прием вреди на структурата на кожата и влошава еластичността й. Няма значение какъв вид е захарта − бяла, кафява, плодова или друга, всички видове водят по един или друг начин до гликация. Д-р Паскалева споделя, че все по-често при нея идват пациенти, направили ДНК тест за кожата си. Наблюденията й са, че дори при тези от тях, които не притежават негативна вариация на гена, свързан с гликация на кожата, нерядко са налице негативни последствия, настъпили поради прекомерна консумация на храни с високо съдържание на захар.

Затова нашият гост специалист съветва да приемаме повече зеленчуци, отколкото плодове. Според доктор Паскалева колкото по-рано научим как да въздействаме на проявлението на нашите гени, толкова по-добре ще можем да се грижим за себе си и отвътре, и отвън.

6. Можем ли да ограничим негативните генетични предразположения, свързани със стареенето на кожата?

Възможно е да потиснем до определена степен негативните генетични предразположения, свързани със стареенето на кожата. Д-р Силвия Паскалева споделя, че генетично предопределеният повишен апетит за сладко може да се потисне с помощта на определени храни – като броколи и спанак.

Тя уточнява, че колкото по-рано научим за рисковите гени, които носим, толкова по-ефективно можем да повлияем на проблемите, пред които ще сме изправени. Това е така, защото имаме възможност да контролираме тяхната изява чрез промени в начина си на живот, най-вече чрез хранене, спорт, режим на сън и почивка.

Пакетът Skin Passport изследва общо 36 гена, които оказват влияние върху начина, по който изглежда и се „държи“ кожата ти. Резултатите от него ще ти покажат:

  • Кои са най-подходящите козметични съставки и естетични процедури за твоята кожа.
  • Какви са хранителните нужди на кожата ти от витамини и ненаситени мастни киселини.
  • Как да намалиш риска от загуба на еластичност, дехидратация и преждевременно стареене на кожата ти.
  • Как да се грижиш за кожата си през лятото и как да се защитиш от оксидативен стрес.
  • Имаш ли риск от възпаление и алергии на кожата, свързани с болка, зачервяване, сърбеж.

Научи повече за Re:Start

В случай че имаш колебания дали това или друго ДНК изследване ще ти бъде от полза, можеш да запазиш час за консултация с лекар-генетик на живо, онлайн или по телефон. Нашите специалисти ще ти помогнат да вземеш информирано решение в грижата за своето здраве.

ЗАПАЗИ ЧАС ЗА ГЕНЕТИЧНА КОНСУЛТАЦИЯ
цитат от д-р Паскалева

Д-р Силвия Паскалева

Д-р Силвия Паскалева, ди е специалист с 30 години опит. Работи в области, свързани с физиотерапия, диагностика и лечение на социално значими заболявания в областта на ортопедията и травматологията, спортна медицина, диагностика и лечение на затлъстяването.

Тя има сертификат от Кaнaдския институт по диетология за Нутригеномика и генетично тестване с цел персонализирано хранене и изготвя персонализирани хранителни режими в случаите на наднормено тегло при деца и възрастни.

Използвайки опита си като лекар на Националния отбор по художествена гимнастика, д-р Паскалева провежда спортни консултации за професионални спортисти и любители.

Д-р Паскалева консултира на живо в Спортсклиник Еуровита в София, като провежда и дистанционни безплатни консултации за избор на генетично изследване.

Боряна Герасимова